torsdag 1 april 2010

Nattjobb

Klockan är nu 03.19 och jag håller på att dö av trötthet. Min första natt någonsin med total (?) vakenhet, med undantag för en sväng i tonåren när jag fortfarande var trogen Gyllene Måsen. Har för mig att det då var under alkoholrelaterade former, och utan sömn på hela natten traskade jag iväg för start på arbetspass kl 8 på morgonen, direkt efter efterfesten.
Nu är jag äldre o vekare. Håller på att gäspa käkarna ur led, och ändå sov jag 3 timamr under dagen för att buffra upp med lite sömn inför analkande uppgift.
De mer rutinerade nattjobbarna här på avdelningen säger att det är "som värst mellan 3 och 5" så det är väl bara att rida ut stormen.

Har inte hänt så mycket. Vi fick in en patient runt midnatt med andningsbesvär. Får fortlöpande feedback och blir hela tiden "förhörd" av min handledare. Kanonbra! Får hela tiden tänka. "Vad tycker du om det här blodtrycket?" "Eeehh, jaa, det är ju lite lågt" "Ja, och vad kan det bero på då?" osv. Jag måste tänka hela tiden, men får jag fundera och resonera högt kommer jag nästan hela tiden fram till rätt svar. Det stärker mig!

En banan och en risifrutti skogsbär/blåbär har passerat min esofagus. Aptiten inte riktigt på topp såhär på småtimmarna, men jag har förstått att det är viktigt att få i sig något litet ändå. Jag gör ju ändå tio timmar innan jag går av!

För övrigt är det ett rent helvete att försöka hitta rätt här på LiM. Jag gick vilse i kulverten, jag var på parkeringen en kvart innan jag skulle börja, men blev ändå en halvtimme försenad innan jag var ombytt och redo. Och det är INTE mitt fel, det är arkitektens, skyltmakarnas, hisskonstruktörens, handledarens och alla andras fel. Tilläggas bör kanske att utgångsläget vad gäller lokalsinne inte är det ultimata, men på en kvart borde man ändå ha hunnit i tid.

Nu sover mina små sessor och min underbara man så sött därhemma. Om några timmar ska jag pimpa de små inför påskfest på dagis. Små söta kärringar ska det bli av dem, o de får samsas om en mini-piasavakvast att skutta iväg till Blåkulla på. O det är inget fel på piasava alls! Kvast som kvast!

Långfredagen är prelli-bokad att ingifta familjen ska komma på besök. Hoppas det går vägen. Funderar på Flying Jake, vet att det går hem!

Gjorde en toppenaffär på Tradera nyligen. När det var utförsäljning på Calles jobb passade jag på att köpa på mig ett förråd av fodrade regnställ till ungarna, dock flera uppsättningar i samma storlekar vilket visade sig vara ganska onödigt. Kostade emellertid 50 spänn, och ordinariepriset var 249. Lagomt klipp! Då flera av dessa ställ hängt oanvända i garderoben i över ett halvår, tyckte jag det var lika bra att slänga ut det på Tradera, åtminstone en av uppsättningarna, det mindre, så Alicia fortfarande kan ärva. Det gick för 370 spänn (plus 60 kr i frakt)!!! Dvs 320 kr i ren vinst!!! Drake!!! Blir det samma kanonutförsäljning nästa gång är avsikten att hamstra. Överskottet går till Bröllopskontot :-) Hemligheten med rikligt med bud, ja man kanske kan kalla det yrkeshemlighet, den avslöjar jag bara för Sandy, min älskling med samma ekonomiska sinnelag. Min ekonomiska själsfrände :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar