tisdag 6 april 2010

Stress

Stress som fan.
Fixat klart ramen med de förbannade lecablocken. Det passar. Bökigt o pilligt som fan.
Ungarna skötte sig exemplariskt. Sånär som på en varsin kisspaus inne har de varit ute hela eftermiddagen, från att vi kom hem från dagis vid 15.30 till maten stod på bordet, 18.30. Studsmattan stod för halva den tiden ungefär.
När de väl kom in var de vrålhungriga såklart, men att de skulle häva i sig som om de var fullvuxna kraftkarlar hade jag inte trott. Blev inte en smula över till Calle. Hade lyxat till det lite med fläskfilé, kokt potatis, gräddsås, lingon, ärtor och saltgurka.
La undan så det fanns till Calle, sen var allt tvärslut. Va fan!
Bakade frukostbröd med råriven morot i också. Så jag slipper äta knäcke med kall köttfärssås på till frukosten, som i morse! Mjukt bröd till frullen är liksom nästan ett måste. Känns så torftigt annars.

Men men. Lagom till att disken var avklarad o allt bröd var gräddat är det nu dags att ställa sig igen vid spisen. Måste ha ordentliga matlådor ju. Idag åt jag en Billys och två kiwis till lunch och det är INTE tillräckligt.
Hade tänkt att utmana mig själv på att leva snorfattigt fram till nästa skjuts med cash kommer. Kan vi klara oss på 1078 kr fram till den 20:e? På pricken två veckor kvar. Kanske dags att tvinga mannen att cykla till jobbet när han bara har 5 km. Men icke, inte om han måste lämna barnen innan, säger han.
Imorrn och på torsdag lämnar jag barnen. Då ska hans cykelmuskler minsann få smaka!
Matlagning nummer två ska bli kycklinggryta med curry och ris till.

Och Calle ska iväg på sin bandy. Barnen sover inte än - dock klara för sängen med löfte om att se färdigt på Nötknäpparprinsen - och tvätten har varit torr på torkställningen i 2 dagar nu. Fy.

Imorrn har vi basgrupp. Mitt i VFU:n! Så min dag ser ut såhär: Ensam med barnen efter att mannen åkt till jobbet dvs från 9,30, morgonrace med frukostdisk o sängbäddning, duscha barnen, påklädning etc, lämna på dagis vid 11,30. Hem igen, försöka läsa på scenariot till basgruppen och äta lite, vara i Linköping på skolan kl 13, ha basgrupp i två timmar, sätta mig i bilen åka till Motala för att vara där senast 16 och gå kvällen fram till kl 22. Calle slutar 19,15 och löser av mamma som så vänligt lovade att hjälpa till både idag och på fredag då det åter kör ihop sig....Jag är schemaledig torsdag men då MÅSTE jag plugga o börja skriva på hemtentan!!! Sen kör jag fredag, lördag, söndag fullt på praktiken. Och så blev jag varse nu i veckan att på tisdag nästa vecka har dagis studiedag. FAN! Som om det inte räckte!!!!

Tur man är ung, höll jag på att säga. Men har bett några nya bekantskaper på praktiken att gissa min ålder. De gissade rätt, och det sårar mig lite. Kunde de inte gissat på 23 åtminstone?

1 kommentar:

  1. Haha, vänta, det vänder! Jag får fortfarande visa leg på systemet, det var stiltje där ett tag, men så började de om igen...

    Akta ryggen för tusan!

    SvaraRadera