måndag 18 oktober 2010

dag 9

Äsch, det blir visst ett par rader även idag.

Idag är det den 9:e dagen på min egenkomponerade bantningskur. Vågen visade 70,1 kg innan morgonbajs. Dock är detta kanske inte riktigt tillförlitligt, det är inte samma våg och inte heller samma utstyrsel som jag bar vid vägningen på jobbet. Men ändå, digitala vågar som båda stod på noll innan jag klev på, det är nog ändå i runda slängar 5 kg jag tappat! GÖTT! Fast sanningen kommer ju på lördag förstås, när jag ställer mig på jobbvågen igen.
En av tjejerna som jobbar på servicehuset i Ulrika där jag var idag kommenterade att jag såg smalare ut i ansiktet! Wohoo!! Hon visste ju om mitt pulver o mitt blomkålsmos så hon kanske inte var opartisk, but still!
Sandy å Karro har också sagt att det syns! Water on my kvarn, liksom!
Jag är lite stolt över min självdisciplin faktiskt, och frestelserna har varit extra påtagliga under helgens kalasande.
Ikväll har jag en till flaska pulver att se fram emot, medan man och barn får nöja sig med rester från i förrgår.

Snart ska vi lägga om ett av bottenlånen på huset, och här är jag riktigt grön. Säger vi varken bu eller bä kommer lånet att bindas om på samma tid, dvs 3 år, till den räntan som är aktuell dagen för villkorsändring (1 dec). men om man vill spela ut bankerna mot varandra då? Hur gör man för att få den absolut absolut bästa räntan?? För vi har ju suttit fast med våra bundna ca 5% nu under lågkonjunkturen, när alla med rörliga lån gottat sig i att de betalar si o så många tusen mindre. Känns som om vi också vill suga lite på den karamellen!!!! Helt okej att fortsätta betala samma pengar egentligen, men det vore ju ganska sexigt som en större andel kunde vara amortering! Hur göra? Har vi rätt till det, att bjuda ut oss på bankmarknaden, när vi har hela vår ekonomi i en bank? Kan vi "sälja ut" vårt lån vars bindningstid går ut, till någon annan bank om densamma kan erbjuda en bättre ränta? Visst kan jag fråga min bankkvinna men då hon givetvis är anställd av berörd bank känns det inte som om svaret blir helt tillförlitligt. Åtminstone kan hon ju välja att undanhålla information ifall det skulle vara något som missgynnade banken. HILFE!

Det ska funka att kommentera om ni fyller i "anonym" och sedan klickar "förhandsgranska" innan ni skickar kommentaren. Går säkerligen att fippla med inställningarna så kommenteringen underlättas till max, men dessvärre är jag både lågbegåvad och ointresserad när det käller klickningar och teknik. Det ska bara funka direkt, annars skiter jag i't!! (=Muu, I need you!)

Kaffe!

4 kommentarer:

  1. Varför inte bara välja Namn/webbadress och fylla i namnet där (lämna andra fältet tomt om man saknar webbsida)? Eller vill folk hellre vara anonyma?

    SvaraRadera
  2. Moahaha visste inte att man kunde göra så ens! DET ÄR SÅ JÄVLA KRÅNGLIGT O KOMMENTERA på den här domänen, men nu har jag ju liksom lagt upp en hel del så jag vill inte byta heller. Annars hade nog blogg.se varit ett bättre val! Lika envis är jag med mailadressen. Den asfåniga har liksom hängt med sen mellanstadiet!

    SvaraRadera
  3. Haha... ja, så gör i alla fall jag :) Du ska inte byta till wordpress? Adressen är ledig och den plattformen är betydligt mer tillåtande än både blogspot/blogger och blogg.se. Att exportera innehållet från den här bloggen dit är inte så svårt, kan hjälpa dig i så fall.

    SvaraRadera
  4. Auktoritetens dotter21 oktober 2010 kl. 16:01

    YES hilfe bitte =) Tycker om när alla grejer man vill göra flyter på smidigt!!! Puss /Red.

    SvaraRadera