tisdag 19 oktober 2010

Mat och systuga

Hade Sandy o hennes barntrio över på skitsnack, mat o fika ikväll. Alltid trevligt, men hon hade en del huvudvärk över de cp-säljare som de köpt sitt hus av! Jävligt lätt att vara både in o utflyttad i/ur två olika bostäder under samma minut! Läs mer hemma hos min älskade Sandy http://www.livetpabetarevagen.blogg.se
Nåväl, till gästerna och gubben min slängde jag ihop en helt underbar kycklingpaj som doftade ljuvligt!!!!!!
För egen del bestod middagen av pulver och vatten.....tankarna upptas av mat, Ming, grytor, bakpotatis, BRÖD, hemmagjord pizza, ja fy fan va mycket gott det finns...!

Imorgon blir det ännu mer trattisar till lunch, och nu är äntligen högen på matsalsbordet rensad o borta! Dock blev det ingenting att torka så jag måste ragga upp Ida för en sväng i Trattkantarellslandet igen innan det blir för mycket vinter.
Denna gång fräste jag trattisarna med marinerade vitlöksklyftor, lök och röd paprika i olivolja och kryddat med salt och chilipeppar. Lite variation! Dagens lunch var helt galet smarrig ju!!!

Hade varit helt ambitiös o tagit bilder på allt men nu har cp-kameran återigen fått tuppjuck så vi får väl skita i det då. Annars blir man ju faktiskt lite mätt bara av att titta på mat. Eller inte.

Bestämde mig för att klippa av mina Lee-jeans också, som har varit för långa för mig alltid. O så sy en snygg söm så de inte fransar sig! När jag ändå hade min underbara symaskin framme så fick jag rycket Allan och började sy ett par turkosa mjukisbyxor också. Gick sisådär. Fick i resåren bra och de sitter bra runt själva rumpan o framtill, men jag måste ha lagt ihop fel ben med ännu mera fel ben för de är liksom mer vridna än en tornado som åkt tekopparna på Liseberg! Dock rätt bekväma ÄNDÅ o bara för jag gjort dem själv så ska jag i alla fall ha dem på tills jag går o lägger mig.

Skulle visst baka kakor och färga håret också, men har inte riktigt kommit så långt o nu vet jag inte om jag orkar. Imorrn är det läkemedelstenta igen, sug pung lärarjävlar, jag hade liksom alla rätt förra gången o ändå fick jag omtenta, sättet jag "räknar ut" 1 mg/ml på kommer inte ändras oavsett om jag skriver gånger eller delat med!!! Nitiska jävla puckade cp-as!!! Så nu får jag liksom sitta o räkna åtta astråkiga uppgifter imorrn o spendera min värdefulla tid för att vissa lärare är bittra, nitiska o inte fått sig ett skjut på länge! Bara för jag skrev en prick istället för ett streck!!! Och detta på fullaste allvar!!!!! Skillnaden mellan IG ocg G i mitt fall var att bläcket inte drogs ut till ett streck, det stannade vid en prick!!!!!!!! Guuuud jag blir helt arg nu märker jag, kanske bäst o gå o färga håret ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar