onsdag 13 oktober 2010

Dag 4

Tog ett blodglukos idag, två timmar efter intagande av blueberry-pulvret och kaffet som utgjorde min frukost. Sockret låg på 5,5. Ett kvitto på att pulvret verkligen ger en allt man behöver under dessa max tre veckor som man livnär sig på det.

Fast i mitt fall är ju det inte riktigt sant. 4 påsar per dag och en asnyttig måltid har det ju blivit, men det torde ge knappt hälften, dvs max 1000 kcal/dag, mot vad man vanligtvis äter. Mina dagar vad avser måsten och åtaganden, småbarnsmamma, husägare, sambo och student, är ju desamma oavsett inmundigande. Ett försök till mer fysisk lek med tjejerna, tiden räcker nog inte till mer motion på regelbunden basis än just så. Detta BORDE alltså ge en synlig viktnedgång, om jag bara mäktar med det. Stora delar av tankeverksamheten upptas av mat....god mat, inga jäkla kokta mosade grönsaker och råa varianter. KÖTT, såser, grytor....och framförallt kolhydrater!! Bara en nybakt limpa liksom. Eller en lyxig räkmacka med majjo och ägg. Fy fan.
Gör just nu en stek i ugnen med ugnsrostade rotsaker till Calle när han kommer hem. Ungarna fick spaghetti o köttfärssås, rester från i förrgår. Och jag.....har en omgång pulver till innan sömnen skall inträda. Hm, undrar just om jag ska välja choklad eller blåbär ikväll?

Jag är nästan färdig med kommunikationsuppgiften. I över en timme satt jag o letade i databaser efter en vetenskaplig artikel som skulle passa in i min analyserande text, som enligt Kursguiden är ett krav för att uppgiften skall godkännas. Hittade så tillslut en, och faktiskt inte i PubMed utan i Cinahl denna gång! Uppgiften blir nog således klar med över en veckas marginal. Good shit!
O så har jag visst i ett svagt ögonblick lovat ungarna ett bad ikväll, så det kanske är bäst man är konsekvent. Har nu ägt ett badkar som varit installerat o klart i flera veckor, men ännu har jag inte badat själv. Well, it's all for the kids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar