tisdag 12 oktober 2010

Auktoritet!

Först nu läste jag ett par kommentarer från i lördags. Såna där yttringar som berörd auktoritet mycket väl vet om redan när tangenterna nuddas, att de kommer generera mothugg!
En hungrig mig betrampas lätt på ömma tår!
Fader: Kom ihåg rätt själv! Jag var visst veggo, en livsstil som jag i mentala utvecklingens djungel famlade runt i, i tre veckor. O det var på högstadiet när man fick gå till Krull-Ulla för o skriva på papper om veggo-bekännelse, hon bodde i samma hus som Uppehållsrummet där uppehålls-Pia bossade. Jag ville bli veggo för att veggonas köttbullar var mycket godare än de som vi köttisar fick. Krull-Ulla har för övrigt rakt hår nuförtin, en gång kom hon o handlade på Signalen o log mot mig igenkännande, gjorde en gest över magen o frågade om jag väntade barn. Ja, och det gjorde jag just då, så det handlade inte om köttbullar.
Men jag slafsade inte ett dugg efter varken skinka eller kaysmsa (vilket kan översättas med laxröra, för den som inte visste). Slafs kan man vara själv om man sa't.
So....there!
Och gulliga Muu: Klart lädret härstammar från Auktoriteten, höhöhö =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar