måndag 5 april 2010

Ryggsmärta!!

Ack, min rygg!!
Har köpt 15 murblock, såna där av lecasten. Dvs ihoppressade kalaspuffar. Och så 19 st spikplugg (hade två kvar från när vi reste garaget) och 9 meter tryckimpregnerat virke som ska utgöra själva syllen på mitt lilla projekt. Såga till rätt längder, lasta i bilen, fälla säten, flytta bilbarnsstolar, flytta ungar, betala, åka hem. Hade ju som sagt tvingat med mami i egen bil.

Göra våfflor med sylt o grädde, nu var det ju em.
Åka till mannen o fixa pallkragar, tre st, lämnade en hos Nina. Du blir hon glad.
Hem igen, lasta ur, klä på alla barn (som ju var hemma med mamma), galonisar o varma kläder när det helt plötsligt blev aprilrusk (å igår var det 12 grader plus o strålande sol, va fan!!). Tvinga dom att cykla. Mamma hade bråttom hem just då.
Prata lite med grannen som varit bortrest under påsken. Blev lite cykelrace här på gatan när samtliga familjer tar fram o dammar av cyklarna till sina kottar.
Visade hur illa sargade båda plommona och äppleträ't var efter harjävlarnas framfart, liksom sorry excuse for a tree!!!
:-( Grannfrun ojade sig sympatiserande. Mannen ringer o berättar att han glömde köpa fler bult till växthuset. TROTS att jag påminde honom!! Förklarade sen att jag tänkte börja gräva ordentligt nu när han kom hem. "Men va fan har du gjort idag då?" - räknandes med att det redan var färdigt!!! I det ögonblicket var han inte mycket värd.

När han kom hem strax därpå fick han fixa käket, avancerade grejer, makaroner o korv. Utfodra barnen o göra ett par våfflor till sig själv, hade ju trots allt varit en snäll bitch o sparat lite smet o grädde till honom!!
Allt medan jag grävde. Använde till o med vattenpass. Det här ska bli bra! Bad honom komma ut o hjälpa mig ställa ramverket på plats. Snett o skevt som fan hade jag grävt!! TROTS att jag varit asnoga o mätt!!!! Då blev det helt plötsligt ganska tråkigt, fick PANG-ont i ryggen, och nog blev det helt plötsligt VÄLDIGT mycket mörkare ute??
Plockade ihop alla grejer, spade, måttband, handredskapen, jackan, snusdosan, vattenpasset, mina skitiga Lovika. Slängde allt i en sorglig hög i garaget.
Skottkärran full med murblock och två huller-om-buller-kastade pallkragar ligger och skräpar därute. Nu väntar en hel veckas kvällsjobb för Calles del, och jag har massor praktik. Dessutom hägrar ju em- och kvällsrace med barnen, något jag måste axla själv. Spännande att se när tillfälle ges att färdigställa det påbörjade? Midsommar, kanske? Fan jävla tid o gå fort, o ork o gå upp i rök!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar