torsdag 15 april 2010

8 purjo

Växthuset färdigmonterat och alla glasrutor tvättade. På håll syns det inte att det är begagnat! Jag är nöjd. 3 hela kvällar har det tagit mig bara att montera på alla glas och tvätta dem, fyra om vi räknar med monteringen av stommen. Nej förresten, fem hela kvällar, kanske 20 timmar nedlagda totalt då, ram-gräveriet och fastsättningen inräknad. Det kommer det vara värt!!
Hoppas i min onda tysthet på alla odlingsförtjustas avund, ty sådant är som len vanilj för min själ.
Åtta purjolökar och typ tio tomater har nosat sig upp från jorden. Några luktärter och lite sommarmalva kommer det också bli i försådden, dessa ska ner i blomlådorna. I växthus o land kommer förutom tidigare nämnda grönsaker också sättas två sorters sallad, morötter, sockerärter, rädisor, röd lök och eventuellt potatis. Potatis är det ju en hel del grävjobb med. Men det är ju såååå kul!! Växthuset och mina pallkragar är pricken över i :-)

Hade mittutvärdering idag. Gick sådär - men min egen insats är inte att klaga på. Vad kan man göra med 5 olika handledare och 4 olika avdelningar (även om alla går under samma enhet) på 9 pass???
Min självbedömning och mina reflektioner - och förmodligen också min förmåga att svänga mig med orden och förmedla övertygelse - gav mig ändå summa summarum ett gott betyg. Resten av VFU:n kommer dessutom bli bättre, jag har bara två handledare och ska gå på 10:an hela tiden, förhoppningsvis. Det kommer nog hjälpa mig att nå de sista målen - struktur, fokus och prioritering. Ser faktiskt fram lite emot detta! Bara hemtentan kvar som en stressor i sinnet, men har fixat hem böcker (efter oändligt stressande och planering idag) och fått loss tid på söndag då bästa Sandy ska förbarma sig om trollen så jag kan vara effektiv. Minsann!!

Nu är det criminal :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar