onsdag 21 april 2010

Massor!

27 purjo på g, det räknade jag till imorse. Wohoo!!!
Fått några dagar nu när jag ska hospitera på IVA också, känns kul. Då får jag ju pengar, dessutom :-)
Skillnad mot VFU:n nu....fast jag i många fall gör en hel del likadant jobb som jag, antar jag, kommer göra där.
I skrivande stund är jag på praktiken på MIMA och väntar på att få rapportera över mina två patienter. Det har gått riktigt bra idag.

Så har jag tagit kopior på fakturor och skickat in ansökan om ROT-avdraget till Skatteverket. Hoppas det går igenom...det borde det ju göra. Det rör sig liksom om 10 000 kr extra i sommar. Det är ju en garageport och en ytterdörr för oss!

Kollar lite på resor också. Varit inne på Egypten och Spanien. Kanske pallar budgeten det....vi behöver göra nåt. Jag vill att barnen ska få flyga flygplan. Tror att de är så stora så de kan ha glädje av en sån upplevelse, och minnas det. Tittar man bara på hur Emilia tjatar om Busfabriken fast det var säkert ett halvår sen vi var där senast.....så har man kanske ett kvitto på att dett a vore nåt hon, och lillasyster också, skulle sätta värde på...om man nu kan uttrycka det så om vad ungarna uppskattar!!

Häromkvällen raggade jag upp Sandy på ytterligare en Blocketresa. Nu har vi en ny fin duschkabin, precis en sån vi letat efter, fast ca 2500 kr lägre pris. Mamma informerade mig om att Sandra är en klippa o jag skulle hålla hårt i henne. Ja, va faan?? Som om jag inte visste det. Mami, jag ÄR vuxen, jag KAN vårda mina relationer. de viktiga åtminstone. De som skiter sig gör nog det av en anledning. Har ju varit ett par bekantskaper man avverkat genom åren. Inget jag sörjer. Förmodligen var de genuina rötägg ändå, satt i relation till vad de hade för betydelse för mig. Därmed alltså inte sagt att jag inte kan vara en skit, för ack det vet nog mina kära. Men de viktiga kan förbise dåliga sidor. Förresten är det perfekt. Det sägs att "ingen är perfekt". Cp-uttryck. Klart man kan vara perfekt. Kan man själv inse sina svaga sidor, och att man inte är duktig på allt, så visst fan kan man vara en "perfekt" människa. För vilken definition är korrekt att använda? Perfekt för mig är inte perfekt för dig. Alltså är det subjektivt. Så. Jag älskar faktiskt mig själv.

Igår fick vi lister och foder i badrummet på plats också. Bara tröskeln som ska dit, och montering av duschkabinen, och såga ventilationen från utsidan, och sen ett badkar. Sen är ALLT verkligen färdigt där.
Tröskeln är det visst lite pill med. Min lilla Bubbe hade lite för bråttom när han skulle såga till den. men det fixar vi. Klart är i alla fall att flytspacklet verkligen innehåller armering. Det var så satans hårt så det gick inte att fila, raspa, knacka eller på nåt vis överhuvudtaget gno dän. Silikon, silikon, min vän!


Jag saknar min pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar