söndag 11 april 2010

Sorg och glädje

Skön sovmorgon, sen ut och fixa med växthus-pill vid 11 på förmiddagen. Sen hände nåt som inte händer: SPONTANBESÖK! Världens gulligaste, och ganska rundhyllta (åtmistone om magpartiet) Tanya kom helt plötsligt vankandes i gruset med två småkottar i släptåg. Jo, hon hade sett på fejjan att jag skulle vara hemma o röja på förmiddagen så hon dök upp, tänkte hon, hon hade inget o göra. Underbart! Och MYCKET trevligt o träffa henne. Spontant. Toppen.
Fixade lite lunch och kort därpå var det dags att gå på eftermiddagspasset.

Möttes direkt av beskedet att "min" tant dog i går kväll. Ansvarig sjuksköterska på kvällen hade sagt "hej då, vi ses imorgon" när hon skulle gå av sitt pass, varpå tanten svarade "nej, det gör vi inte". Hon visste. Hon kände att det handlade om timmar nu. Hon visste att hon inte orkade mer.

Kvällen nu idag har ändå gått riktigt bra, och jag har uppnått en mycket större självständighet, känner jag. Satte en PVK helt själv, utan övervakning till och med, och bara någon timme senare kom den väl till pass när samma patient krampade och det skulle sprutas stesolid. Nålen satt heeeelt perfekt! Damn it, I'm good :-)

Världens finaste Vicky skrev till mig på msn sen efter lite chattande, "Du är så jävla duktig Linda. Jag är så stolt över att vara vän med dig". Vilken makalös komplimang!! Jag blev helt varm i hela kroppen. Underbara vänner jag har!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar