fredag 26 mars 2010

Ambulans

Har åkt ambulans idag. Skitkul, o lite flyt att det inte blev ett jättelugn dag. En prio 3:a, två 2:or och en 1:a. Blåljus o sirener var kul.
En av tvåorna var en knäluxation på en idrottande högstadieelev. Knäskålen pekade VÄLDIGT mycket åt fel håll - jag trodde först en benpipa var på väg genom skinnet.

Aaaaasfränt i alla fall. Kul o sammansvetsat gäng. Kan definitivt tänka mig att vubba inom den genren. Trevliga arbetstider, mycket action mellan varven. Ja.

Har också konstaterat att under-bältet-humör går hem på alla arbetsplatser, oavsett utbildningsnivå. Skulle emellertid inte vilja höra de gamla ugglorna i lärarrummet, men förekommer säkerligen där också.
Hos de grön/neongulklädda kännetecknades ovannämnda av nåt med hål genom väggen, och grovlek kontra pinnsmal....aja.

O mamma påtalade så snällt idag att mitt hår matchade ambulansoutfiten. Tack! Förstärkte funderingarna på att raka av barret. Efter 3 år som brunett tänkte jag regrendera till mitt ursprungliga jag, med pissgult resultat överallt utom på utväxten, den påminde åtminstone om den nyans jag hade hoppats på. Just nu hatar jag faktiskt mitt hår, men att slänga i en ny omgång efter 4 (!) paket blondering verkar inte så smart. Därav avvaktar jag o låter skiten va sålänge. FAN fula jävla pisshår!

1 kommentar:

  1. Du är rolig du! Antagligen har du väl köpt billig hårfärgsborttagning på Rusta eller?
    Jag är 7 timmar innan dig, så hoppas det hinner bli fint tills jag kommer hem. Kan du förresten höra av dig till farfar och säga att jag inte kan höra av mig. Kommer liksom aldrig till stan och är fast i ett jävla waistland!
    Kramar

    SvaraRadera