tisdag 1 juni 2010

Statistik

Hade aldrig anat att statistik kunde vara roligt. Och det är det ju fortfarande inte heller. Men fick oväntade reaktioner på en helt vanlig fråga idag - hela rummet fyllt av klassisar och alla garvar o fnissar högt och jag får beröm av flera för jag ställer en fråga, på mitt eget lilla vis, som alla suttit o funderat på bra jäkla länge. DET var kul i alla fall! Tur man inte skäms för att verka puckad o inte fatta!

Lagat mat, röjt kök, Calle snickrat, jag målat, och planterat om lite tomatplantor. Nu är det några andra små raringar som kräver intensivvård.
Klockan snart midnatt o jag har inte riktigt förberett mig inför seminariet som jag kanske borde....man är liksom såhär halvengagerad nu på sluttampen...med lite ordbajseri och en utåt sett övertygelse om att allt är så viktigt och seriöst och "jag har verkligen lärt mig något" så går även detta vägen. Ett seminarium har jag faktiskt aldrig blitt underkänd på.
Imorrn klockan 12 r det "bara" statistiktentan kvar o sen är det verkligen sommarlov!

Vår ansökan om ROT-avdrag gick igenom med buller o bång, och de kulorna rullar väl in i nästa vecka kan man hoppas. Känner mig lite fattig nu när vi betalat garageportarna.

Imorrn är det fotboll igen, vår gulliga lagledare Martina ska dricka bubbel för o fira att hon är klar med sin utbildning (grattis!) så hon är väl ursäktad att inte vara med. Men vi ska ta dom i alla fall, dom där "På G"! och jag måste åka å hämta bollarna. Måtte bara mitt skitjävla-lår palla. Jag är lite skjutsugen o meja-ner-sugen. Lite tackla till o trycka ner. Hehe.

1 kommentar: