torsdag 3 juni 2010

Lite bilder ifrån den underbart sköna dagen som varit. En verkligen helt okej torsdagslunch, stekt kycklingfilé med färska champinjoner, marinerade i santa marias hickory grill oil (GILLA!) med ugnsbakade potatiskroketter och en fräsch sallad. Och så givetvis Exotic Mango-sås, INGET slår den! Barnen klagade inte heller fast att det nästan var lite för varmt för att äta. De blev klippt överlyckliga bara över att vi åt ute på altanen :-)
Sen var det operation liljekonvalj-plockar-strapats till min underbara Sandys ära. Fyller man så pass att man är närmare 30 än 20 behöver man få vila ögonen på sin favvoblomma! Ungarna hjälpte till, Emilia var helt fantastiskt duktig på att plocka själv. Hon drog upp dem istället för att bryta av dem, så att hela skaftet följde med. Efter otaliga myggstick och totalt två timmars jakt kände vi oss klara. Härliga timmar i ett fantastiskt försommar-Sverige! Idag känner jag mig bara på toppenhumör, tänk vad vädret kan göra mycket!
Nu ska jag ut o smeka mina plantor lite.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar