fredag 18 juni 2010

Snus-slut

När jag köpte senaste stocken hade de höjt med tio spänn. Jag svor redan då för mig själv, och tummade sedan med mig själv att jag ska sluta med snusandet när stocken är slut. Har givetvis kommit på andra tankar när man närmar sig tjugonde prillan på tionde dosan, men jävlar i mig! Nog har jag väl ändå självdisciplin, nog kan väl pengarna med gott samvete läggas på solbrillor o lite nya kläder istället för under läppen liksom? Och med min nyvunna kunskap om vad kolmonoxid gör med Hb:t och den försämrade syresättningen....allt annat än operation slutsnus vore dumheter!
Jag har brutit loss falu rågrut-bitar o satt under läppen, det orsakar små svidande sår och gör lite ont när man kniper åt med överläppen. Sen har jag överkonsumerat kaffe och gjort min omgivning uppmärksam på mitt mission!

I skrivande stund har det hållits upp i ett dygn. O det borde väl gå lättare med tiden?!
De tre första dagarna ska vara värst, men imorrn kommer bli pissjobbig oavsett då jag gör 12 timmar på signalen, måste lämna barn tidigt på morgonen hemma hos mamma - ja såklart, Calle han jobbar ju också!

Mer knäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar