tisdag 8 juni 2010

fortsätter

det fortsätter här nere i träsket. Idag efter sista besöket på min studie hände nåt aptråkigt igen, något som kan förstöra de bästa av dagar!

Först vaknade jag av tjänstemannen på kommunen, henne jag mailat om barnomsorgsavgiften och startat ett litet krig. Redogöra för varenda intjänad spänn till hushållet, och hur väl sanningen stämde med våra initiala gissningar. Helt fucking sjukt ju. Vi får se hur det går - hon skulle höra av sig.
När jag skulle åka kom takpannorna som vi beställt, lastbilen parkerar precis framför min bil och börjar lasta av, lite stressad var jag redan men kunde ju inte säga till honom att kliva upp o flytta på sig, det skulle ju bara ta ett par minuter. Till slut kommer jag iväg, blir ca 8 minuter försenad och måste parkera på garnisonen för att inte bli ytterligare försenad. Hade jag komit iväg bara 10 minuter tidigare så hade jag ju kunnat parkera på US där jag har p-tillstånd! Men inte. Nåväl, betalade för 4 timmar och tiden gick ut 13.36. Jag kommer ut därifrån kl 13.48, gåendes med flipflops och en öm axel/skuldra pga katetrarna de pressat in i musklerna under flera timmar för o fånga upp enzymer. En krullhårig jävel från Dukaten står framför min bil, när jag har 10 meter kvar att gå sätter han den gula jävla flärpen på vindrutan, varpå jag efter bästa förmåga försöker jogga bortåt och säger "nej, snälla" och en liten ursäktande harrang utlöses från mig. Krullhåret hävdar att han bara gör sitt jobb och att min p-biljett faktiskt inte var giltig längre. Nitiska jävel! Så där åts förtjänsten upp, i princip. Ett rungande FAAAN igen, helt enkelt.
Varför blir man p-vakt? Man lär ju vara hatad vart man än går. Skor sig på människors stressade vardag, antagligen jobb på provision. Det lär väl inte finnas nån lapp-lisa som är älskad i hela världen. Kul liv. Ful och hatad under hela sitt yrkesliv. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar