fredag 4 juni 2010

Inte samma typ av njut, liksom

Lika fantastisk dag idag, med strålande sol från en klarblå himmel. Jag börjar jobba 13.30 till 21.30 på IVA, för att åka hem, få några timmars sömn och sen imorgon jobba 6-17 på ICA. Det är morgondagen och en lördag till, sen tar jag sommarledigt från ICA-lainen...

När jag vaknade var klockan efter 9 och mannen var redan på jobbet. Ungarna tog också en sovmorgon och Alicias blöja var torr imorse igen! Weehoo! Blev en ganska torftig frukost med macka o mjölk, de ska ju trots allt till dagis o äta lunch om pytteliten stund.
Hade ett härj med Alicia som tyckte att hon dagen till ära skulle få klä sig i Lilla Ponny-nattlinnet, jag invände något. Hon gav sig, jag vann. Istället blev det klännings/tunikan med lila hjärtan på.

Mina gurkplantor tycks ha överlevt, båda två! nya fina skott kommer. Jag gläds. TLC is the shit, liksom!

Den perfekta dagen igår avslutas för övrigt lika perfekt, jag drog till med en hemmagjord pizza med monstertjock botten och riktigt smarrigt lägg-på. Barnen åt som hästar, och mannen också, vi fick en helt del spikande och målande gjort o hade ändå ungarna i säng i rimlig tid och såg på Criminal Minds.
Fick samtal från kommunen igår också, ang den här uppräkningen av dagisavgiften. Jag filar på argument för min sak och ska författa ett brev till dem på min allra bästaste svenska. Så - det fortsätter...
Nähä, barna på dagis om en halvis, ska svira om o bli redo att möta dagen. Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar