söndag 6 juni 2010

Fortfarande

Ja, lite arg fortfarande. Dum är han, jag ville väldigt gärna spela. Nu är ju låret bra. F-n!
Nä, så imorrn har jag hela kvällsracet med tillhörande fotboll och två extrabarn och så dimper han in vid halv åtta. På tisdag har han ju sin innebandy att se fram emot. Fanskapet.
Fast han har börjat med sånt här "förlåt mig, jag tänker inte muntligen fjäska men...förlåt mig i alla fall". Utan ord. Ett kläm på stjärten, försök att dra en vits. Vika tvätten på (nästan) eget bevåg! Jo då.

Helgen har varit fantastisk o vi har fått massor gjort. Nog för att jag jobbade nästan hela lördagen, men vi hade en hejdundrande brak-grillning på kvällen med grillad lax, kött och grillost, klyftisar på det o två sorters såser, maffig och fräsch grönsallad, bagge me smör o ost, (alkoholfri) cider och sen efter allt detta festade vi loss på räkor och fick kattfan att fjäska för oss o göra konster under en dinglande räka :-)
Det hade varit jättevarmt på dagen och var sådär lagom svalt och behagligt på altanen på kvällen.
Idag har det varit precis likafint, och vi har fått både snickeri, måleri, gräsklippning, städ, tvätt och matlagning gjort. Dessutom diskade vi iordning poolen så alla våra 3 tjejer plus grannflickan har ömsom pool-lekt och studsmatte-hoppat timmarna i ända. På kvällen var vi bortbjudna på grillat hos Nina å Mathias. Helt ok även idag alltså!
Mor o Micke kom förbi på en kaffe på eftermiddagen. Avundsjukan för mitt växthus och övriga planteringar gör sig uppenbar och då blir jag ju så glad.

Tänk om tiden bara kan gå så pappa kan komma hem snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar