lördag 1 maj 2010

Morfar 76 år

Praktiken slut. Jävligt gött, har inte varit den bäst placeringen pga organisatoriska omständigheter, och en del bitterfittor som trots biologisk ålder på 50+ inte vågar stå för vad de tycker. Mina handledare och andra som haft viktiga roller under min praktik, har emellertid varit bra, men för många. Jag har hela tiden gjort ett bra jobb och är definitivt godkänd. Bra - ett G är ju min lön för flera veckors annars obetalt arbete. Placeringen har trots allt fått mig att utvecklas mer emot min framtida roll och jag har fått vara med om och se mycket.

Nu ser jag istället fram emot att börja hospitera på IVA, det går av stapeln den 17 maj. Lämpligt nog har dagis studiedag då och Calle jobbar såklart också. F-n att det alltid ska gröta ihop sig på schemat. 4 studiedagar på ett år - är det verkligen nödvändigt? Hälften kan räcka, tycker jag. Nåväl.
Idag fyllde morfar 76 år så vi har varit där o mumsat smörgåstårta, vanlig gräddtårta, kaffebröd o diverse dryck. Mycket trevligt. Jag o Karro gick ihop om o köpa en korg med div delikatesser i, bland annat den här korvjäveln som jag pratat om tidigare. Men för ett gott syfte!

Har fått lite kroppsliga symtom som oroar och stressar mig lite. Har för detta mailat en tidigare vårdkontakt dit jag till min förvåning ändå var välkommen att kolla upp bekymren. De sänker min livskvalitet avsevärt.
Så. Orkar inte mer.

1 kommentar: