onsdag 5 maj 2010

duschkabin

Den är på plats! Woohoo!
Jag sa till Calle imorse, att "Jag vill bara be dig om en sak idag, antingen sätter vi upp duschen eller också borrar vi klart o kopplar in ventilationen. Jag lovar jag ska inte be dig om nåt mer. Men en av grejerna, det får vi ha som mål"
Vi var ju liksom lediga idag....nån nytta måste göras. Alla jävla pytte-måsten som annars aldrig blir av, det är så retligt! Det tog liksom två år (!) innan brandvarnarna kom på plats, hur smart är det??
Nåväl, jag fick ett muttrande till svar. Sen kom long lost Mia hit med sin minsting Ronja. Lunch, catching up, kaffe o fika. Under tiden släppte jag iväg Calle till Tornby för han behövde nya innebandyskor. Han kom hem några timmar senare med en box från Elgiganten. Inga skor. Boxen gick ändå inte att koppla in för den saknade fjärrkontroll....målet var att åtminstone kunna få in 1:an 2:an o 4:an på övervåningen. Men icke. Ytterligare ett asjobbigt pyttemåste att lägga till listan.
Men ett blev vi av med! På eget bevåg gick han efter maten upp o började pilla med kabinen. Jag sanerade ungar på löpande band o drog på nattlinnen, skickade upp till honom varpå han putsade gaddarna, sen fick de varva ner framför Nalle Puh. De hade varit ute o lekt precis hela dan, så lite film kunde de gott få.
Under tiden hjälptes vi åt att få upp duschen, han har borrat, jag har silikonat, o nu är det klart!

Ja just det, sen gjorde vi äntligen en beställning på garageportar med motor i dubbel uppsättning, och fönster till garaget. Egentligen tänkte vi ta en dörr därifrån också, Skånska Byggvaror by the way, men den sket vi i sen för de har en mycket snyggare på ByggMax till samma pris. Portar o fönster kommer ändå landa på 20 000 spänn. Ajajaj. Men vi måste ju. Nu kan min Bubbe dessutom va ute o hamra utan att jobba i ett skyltfönster - han tycker det är lite jobbigt att skvallergrannen sitter o kollar hela tiden.

Imorrn kanske jag ska tvinga honom att sätta ihop garderoberna med varandra - skruvarna ligger fortfarande o en liten skål i köksskåpet. Jag har tjatat sen i midsomras. Ja just det! Snart ett år sen! O nu handlar det om 4 skruv! (Jaa jag KAN göra det själv, men det får jag inte för honom. O han har inte gjort det eftersom det är sååå jobbigt att byta nån grej på skruvdragarn som han måste för att sätta i de skruvarna).
Tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar