måndag 3 maj 2010

Skolan

...igen. Är liksom inte sugen. Jag vill ha sommarloooooov!!!

Vi köpte äntligen hyllplan igår på IKEA. Passade på när Emilia var på kalas, kändes helt konstigt att bara ha en unge. Men vi var riktigt effektiva, tre vita lackade hyllplan och en pall på IKEA, sen lite glass o pizzaslice i korvbaren och sen smet jag iväg o köpte två par byxor till Emilia. Hon har blitt så jäkla kräsen med brallor så de hon accepterar är endast ett fåtal! O dessutom vill de ha både ute- och innebyxor på dahis nu eftersom det blir så sandigt.
Fick upp hyllplanen igår också och det blev så in i helvete snyggt! Mätte o gissade och knackade på väggen, träffade reglar på alla sex punkter UTAN att använda regelsökare, fan va vi är bra!! O vilket team vi är!! Min man är dessutom ganska sexig när han manövrerar skruvdragarn.

Så har jag planterat helt klart med det som kan göras nu. Det enda som är kvar är att fylla växthuset - måste invänta affärernas leverans av gurkplantor - och purjon på friland, men allt som kunde förberedas är förberett och klart. Jag har satt rödlök, sallad (som redan har börjat komma upp, weehoo), sockerärtor, morot, palsternacka, potatis, dill. Tomaterna och purjon måste växa på sig innan de får komma ut, likaså en squasch och en zucchini som jag fick av Ida. Totalt har jag gjort av med 19 säckar jord och koskit. Ekonomiskt lär nog mina odlingsprojekt inte vara en god investering, men eftersom jag typ aldrig unnar mig nåt så är jag värd det här. Kom precis på att jag måste unna mig en ny mascara också (fan), den jag har trallar på sista valsen, blir knappt svärta på fransisarna längre.

Imorrn börjar liksom skolan o jag längtar INTE. Har pluggat lite halvhjärtat idag - hur mycket kan krävas av varje enskild, när man är 8 pers som ska dela på SimMan i en timme bara?? Jag har läst på om ulcus och kan väl det hyfsat. Tror jag. Det är ju egentligen tentan om knappt 3 veckor som är det riktigt viktiga. Hittills har jag liksom inte klarat en enda terminstenta på första försöket. Vore ganska sexigt att sätta en på första försöket nu inför sommarn....för fy vad det suger o ha skit som släpar. Å andra sidan så känns det som om jag kommit in i det nu, men ändå anstränger jag mig inte mer nu än jag gjorde i början. Lustigt.

Emilia var på sin andra fotbollsträning nånsin idag. Hon var riktigt duktig! Hoppas bara hon fortsättningsvis också tycker det är lika kul! Hela våren är det prova-på-gratis träningar för de små, det tycker jag är skitbra.

Sandy har planerat nåt skumt för mig imorrn. Vi ska samåka in till sjukan och så ska vi mötas upp efter mitt möte med SimMan o då ska jag dricka en massa vatten i profylaktiskt syfte. För nåt jag inte ens vet vad det är!! Jag vet så mycket att det är en födelsedagspresent - lite bevis för våra upptagna liv, hon sa liksom att jag var tvungen att fria en eftermiddag för hennes present, o det sa hon när jag fyllde för 1½ månad sen...). Nyfikenheten gör nästan ont i kroppen, men å andra sidan är det fantastiskt att bli överraskad, det har jag blivit EN gång av min man (alla hjärtans dag år 2004). Längtar redan - i sällskap med skräckblandad förtjusning - till min möhippa. Tihi.

O det slutar inte blöda heller, vad i helvete.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar