söndag 16 maj 2010

Modeller för en dag!

Bättre bilder kommer nån annan dag.
Jag är ju helt fantastiskt dålig på datorer och olika program o redigering o sånt som andra verkar vara så förbannat haj på, men detta är i alla fall ett litet smakprov på vad jag, Jocke o Karro roade oss med under söndagen. Eller roade och roade....Jocke var helt vansinnigt uttråkad och dessutom väldigt stel när det skulle till att poseras...men vi hade rätt kul när vi skulle göra "Totempåle"-pose och hoppa upp i luften samtidigt. Med tuff dyr Nikon-kamera kunde hoppen fångas utan att det blev suddigt, vilket emellertid förutsatte att vi var synkade i hoppen. Inte då. Jocke såg skitnödig ut, mitt hår var uppe hos Gud o vände o Karro hade inte ens hunnit lyfta från marken än. Dessutom hade jag visst en arm framför ansiktet....de bilder som valdes bort hade vi rätt många skratt åt ändå. Jocko tycktes ha en förkärlek för att krama sin tumme, och till sin egen förfäran hade han en alldeles nymogen, illröd finne på överläppen. Karro valde dojor som hon förmodligen innerligt ångrar, såna här saker med remmar vars uppfinnare tycks tro att stortån sitter i mitten alternativt att pek- och lilltån inte finns. Sicket gnäll om ömma fötter!!
Själv konstaterade jag på flera närbilder att jag såg GAMMAL ut. Vad i helvete, när hände det? Således valdes givetvis ALLA närbilder bort. Till slut kom vi överens om 8 gruppbilder, och jag köpte till två bilder som bara var på mig. (Eftersom Karro gjort såna här sessions fyrtioelva gånger innan och Jockes intresse var vagt...) Var ju inte de billigaste bilderna....1500 spänn för 10 bilder!!!!!!!!!!!!!
Med lite vidare trix och fix och väljande mellan de 8 olika kan nog papi tänkas få en fin 50-årspresent! Så just därför kommer jag givetvis inte att lägga upp några fler bilder från den här dagen!!






Nu är förresten ytterdörren på garaget på plats. Min Calleman är så duktig.

Imorgon börjar jag hospiteringen på IVA. Första riktiga jobbet inom rätt bransch, och första gången jag får betalt för att göra mycket av det jag redan gjort på praktiken....!! Wohoo!!

2 kommentarer:

  1. den där tjejen till vänster var visst rysligt fet, förmodligen ser det bara ut så på kortet, hon ser säkert inte ut sådär i vanliga fall. för övrigt har hon ju ursnygga skor, tycker du inte det?

    SvaraRadera
  2. Höhöhö! Love U sis!
    Man ser inte skorna. Sorry.

    SvaraRadera