fredag 21 maj 2010

Tenta

Det hade kunnat gå sämre, men framförallt hade det definitivt kunnat gå bättre. Vart var min levercirros, mina gallstenar och min ileus liksom?
Nä, graviditetshormoner, salpingit och pankreatit var det som kom. Omvårdnaden satt, det vet jag, frågan är om patofysiologin är tillräcklig. Den som lever får se, men för stunden släpper jag skiten. Jag vet iaf att jag absolut inte var ensam om att ha prioriterat bort gynekologin "för det fattar väl vem som helst att det kommer ju inte!". Tjena, liksom. Men varför är det av relevans för en allmänsyrra att veta vilka hormoner som är inblandade i en graviditet?? Det som är viktigt för detta yrke är ju att man ska ta graviditetstest på en kvinna i fertil ålder som kommer in med akut buk. That's it.

Sommarn är i luften. Klänning o barfota idag. Grillad mat med Sandy och tillbehör, ochmina gurkor har fått flytta ut i växthuset. Nu ger jag mig inte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar