torsdag 23 juli 2009

4 barnsmamma :-)

....är något av en baggis, när man var fembarnsmamma i förrgår :-)
Thildaflickan och Luddemannen lämnades här kl 0600 och vi börjar precis avsluta frukosten nu. O Thilda som i normala fall är lite kräsen och petig i maten käkade en HEL trekantsmacka OCH ville ha mer :-) Wohoo, fjäder i hatten på moi som serverade mitt hembakta :-) Om nån timme eller så väntar frukostservering nummer två, då övriga i min familj fortfarande ligger däruppe o snusar...

Igår gjordes klart att bäddsoffan i Peking som jag ringt på ändå väntar på mig. Först var den såld, men sen fick jag ett mail från killen att han ångrade sig och hellre ville sälja till mig. Försäljaren verkar lätt utvecklingsstörd, men soffan är snygg och jag prutade ner den från 2000 till 1500. Jag tror bestämt att snubben fick en e-mail-crush på mig. Planen är att slänga in två kids i bilen och åka vilse i Norrköping.

Gustav är sjukt jävla äcklig. Efter tröttsamt morgon-mjauande som pågick säkert en timme gav jag med mig och serverade lite blött på burk. Rätt vad det var blev han väl lite magsjuk eller nåt o spydde upp det mesta. Nu sitter han o tuggar i sig sina spyor. uschaan. Kan ju bero på kombinationen döda Mantorps-husflugor - blötmat - stress från en liten flicka som inte är alldeles överförtjust i katten och således vrålar om han kommer för nära. Jaa, husflugorna ja. tar fram rosa smällan o knäpper ett par stycken när de blir för många, sen lägger jag dom i Gustavs matskål. Vadå liksom, billiga proteiner! Tänk va äckligt att käka vingar, men han gör't ju!

Nu börjar det bli yoghurt lite överallt så det kan vara dags att sanera barnen och skaka liv i de andra... Nästa gpng jag skriver är jag en as-snygg soffa rikare....och mina gäster kommer kunna sova skitbekvämt, för det är en sån här framåtbäddad med stålram på ben. Beige i microfiber.....kom o sov över får ni se själva!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar