söndag 25 oktober 2009

Signalenlördag

6-17 jobbade jag igår. Värkte i hela kroppen efteråt. Har liksom ingen rutin på att stå och gå så långa dagar längre. Man vänjer sig lätt vid sittandet på föreläsningar och när man läser...tur vi har alla byggprojekt så man inte förtjocknar totalt.
Saknar praktiken. Trivs så in i helvete bra där. Min supergulliga handledare My kom förbi på Signalen o hälsade också. Bara det gjorde mig glad. Jag förkunnade att jag har en tenta i veckan i tre veckor nu, så det känns lite hektiskt....men inga jätteblodiga grejer så det ska nog gå bra. Hon hade också jobbat o kände sig trött. Jag blev avundsjuk. Hon har ett roligare jobb än jag.

Fjäskade för lillasyster också, som på vissa villkor (skjuts fram å tillbaks och full logi för henne o sambon) gick med på att spendera dagen här o ha hand om ungarna....så vi kunde bygga!

Så nu är tre sidor satta med ytterpanel och vi har satt gavelläkten också. Stötte på lite problem med portarna så vi blev aningen stillastående för funderandets skull, och har konstaterat att vi måste ha ett gäng 45X45:or till. Nästa gång det är ljust ute och vi är lediga båda två kan vi förhoppningsvis sätta gavelpanelen också. Några steg framåt på garagebygget och en blå knoge på mitt vänstra pekfinger sammanfattar dagen rätt bra.

Imorrn har jag tenta. Nyinköpt miniräknare ligger o väntar i ryggsäckens ytterfack. Jag får INTE avrunda inne i talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar