fredag 23 oktober 2009

Att märka strumpor

12 par strumpor, 5 kg potatis och 2,5 kilo blandfärs (50/50) för 115 kr totalt. Jag hatar grosset, men sålänge jag bara utnyttjar deras lockpriser så är det föga troligt att de går med vinst när jag har handlat. Som mannen säger, City Gross tar död på allt i Mantis. Han har ju bitter erfarenhet, för vissa grejer är ju exakt samma, både själva varan, leverantören, förpackningsstorleken. Utom priset då. Karlsson har lite svårt att hålla samma prisnivå såklart. Men jävla skitgross, måste dom ge sig i fejd med varenda artikel och vara obesegrade vinnare i samtliga kategorier, alltid? Hur gynnsamt är det för mångfalden? Nä, screw the gross, jag åker hellre några km extra för storhandlingen - men jag tänker fortsätta nappa på bra lockerbjudanden, för min egen skull. Men deras generella prissättning är INTE låg. Är folk verkligen så omedvetna? Ägg, kaviar, mjölk, halvfabrikat, tonfisk.....nää, de är inte billiga, så det så. Dessutom är de snäsiga, de asen.

Med 12 par strumpor ytterligare i buffert återstår arbetet att märka dem. Jag är trött på att blanda ihop mina egna döttrars strumpor, och vilka som är deras o inte när de tagit av sig barfota på dagis. Således markerar jag varje strumpa med ett A eller ett E, och nu har jag dessutom köpt några H. - lustigt förresten, jag köpte 6 par strumpor till H för nåt halvår sen, och två par återstår i hennes låda. Hur? Allvarligt talat, här handlar det inte om uddastrumpor, här är hela paret väck! Hon har ju bara två fötter när hon kommer och två fötter när hon åker, och mig veterligen har hon aldrig haft dubbla strumpor på sig. Såna där grejer kan reta mig som fan.

På måndag är det tenta i läkemedelsberäkning. Det har surrats en del i klassen, och utan att ha några belägg för det egentligen kan det härmed konstateras att skolan särskiljer och diskriminerar!!!!!!! Alla vi "gamlingar" ska skriva tentan i Hälsans Hus, och "ungdomarna" ska skriva i Onkologsalen eller nån annanstans. Har fått det bekräftat på flera håll, för jag kunde ju inte stå emot att fråga folk idag vart de ska skriva sin tenta. 19-åringarna bekräftade att det var i Onkologsalen, de som var 24 och uppåt ska skriva i Hälsans Hus. Varför???? Vad hände med bokstavsordning? Sortera hellre efter namn än ålder. Fan! Jag tillhör seniorerna. Jag är ju bara 26!!!!!
Nu stundar läkemedelsräkningsövning. Det kommer gå så galant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar