måndag 12 juli 2010

Mördande värme

och är det inte svenskt så säg, att gnälla oavsett vilket väder det är? Förra sommaren regnade bort, vintern som kom var lång och kall och överdrivet extrem. Detta efterföljt av en lika extrem sommar. Varför kan det aldrig vara lagom? Nu på kvällen är det riktigt skönt, men resten av dygnets vakna timmar får gärna vara lite mindre kladdiga också.

Idag hade jag ingen ork alls att göra något mer än det allra nödvändigaste. Ta hand om barnen, fixa käk (som för övrigt blev sjukt misslyckat och asäckligt) och duscha flickorna (och mig själv). Svetten rinner o luften är för varm. Framförallt Alicia svettas floder! Har hon ju gjort sen hon var bebis.....fossingarna luktade surt redan då, hon var alltid sjöblöt om fötterna!

En markanläggningstjomme kom förbi för att måtta ut o ge oss en offert på plattläggningsarbetet. Calle är benhård, detta ska göras i år. Gissar således att allt vad utlandsresa heter får vänta tills nästa år....med allt inräknat kommer det landa way over 30 000 kr.

Mindre än en månad tills pappa kommer hem. Längtar dit. Det är värdelöst att vara separerad från sina närmaste!

Jag bor tydligen nästan-granne med en jobbarkompis och idag och imorrn jobbar vi samma tid, kan alltså göra en gärning för miljön o samåka lite. Många bäckar små!

Helgen som gick skämde jag bort både mig själv o flickorna. Calle jobbade ju...
Lördagen spenderades i Tornby och jag köpte fyra klänningar till ungarna, varav en var som de själva fick välja. Emilia valde en prinsessklänning med rosa siden, kräppat, med massa tyll och "vågor" i tyget, á la Askungen....hon ska "aldrig ta av sig den, hon ska sova i den och ha den till dagis, och det här är den bästa klänningen i hela världen". Snackade om att mamma fick sig några pluspoäng! Och det kortet kan jag spela ut såfort hon trilskas!!
Köpte nya (matchande, hör å häpna) underkläder till mig och några tunikor, sen åt vi mat på IKEA allihopa. Hade sällis av Sandyfamiljen hela dan, och avslutade med grillat hemma hos oss. Fantastiskt trevligt, om än varmt.

Söndagen åkte vi ut till moster o Jeppe, hämtade båten och drog vidare till Hövern. Pastasallad i det fria, eller ja, åtminstone vinglandes på plastekans botten, en dag full av bad och fiske. Men på sex spön som trollades efter båten i flera timmar fick vi inte ett endaste hugg! Värmen tär på sjödjuren också, gissas.
Badet var helt fantastiskt härligt, 26 grader i vattnet! Inte det minsta badkrukigt här inte!


Nu är det en tung jobbvecka framför mig, och först om en vecka har jag en ledig dag...over and out for now, målet är att tandborsten imorrn bitti INTE fortfarande ska vara blöt sen kvällen innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar